Rozwiązanie problemu ze stycznikiem gwiazda - trójkąt w maszynie Haas

Rozwiązanie problemu ze stycznikiem gwiazda - trójkąt w maszynie Haas

Jeśli Twoja maszyna doświadcza przeciążeń napędu wrzeciona, napędu wektorowego czy falowników lub obciążenie wrzeciona pozostaje powyżej stu procent albo wskaźnik obciążenia wrzeciona stale wskazuje dwieście procent, a wrzeciono nie obraca się, najbardziej prawdopodobną przyczyną jest problem ze stycznikiem gwiazda-trójkąt.

 

Stycznik ten ma zastosowanie w Twojej maszynie, gdy pojawia się potrzeba uzyskania wyższego momentu obrotowego z silnika napędzającego wrzeciono, by uzyskać na nim wyższe obroty. Działa to na podobnej zasadzie, co automatyczna skrzynia biegów, która dostarcza Twojemu samochodowi większą moc, gdy potrzebujesz jechać szybciej.

Istnieje prosty sposób, by sprawdzić, czy stycznik został uszkodzony. Wyłącz maszynę, następnie wyłącznik główny ustaw w pozycji wyłączonej, a potem otwórz szafę rozdzielczą maszyny. Jeśli czuć zapach spalenizny, najbardziej prawdopodobną przyczyną jest właśnie stycznik. Jeśli jednak jest niewyczuwalny i nic nie wskazuje na uszkodzenie przewodów, powinieneś przyjrzeć się stycznikowi i poszukać śladów przepalenia wokół stycznika gwiazda-trójkąt.

Stycznik mógł też zostać uszkodzony, nie dając żadnych widocznych oznak ku temu. Jeśli na Twoim sterowniku zauważysz alarm "4.9973" lub "20008", może to być oznaką, że wystąpił jakiś problem ze stycznikiem gwiazda-trójkąt, jednak bardziej prawdopodobnym powodem wystąpienia tych alarmów jest niestabilna charakterystyka napięcia dostarczanego do Twojej maszyny.

Jeśli upewniłeś się, że napięcie jest stabilne, a na Twojej maszynie ciągle pojawiają się wspomniane alarmy, oznacza to, że należy skontaktować się z firmą Abplanalp w celu uzyskania pomocy w rozwiązaniu problemu.



Abplanalp może Cię informować o atrakcyjnych ofertach i promocjach, czy wyrażasz zgodę?

Nie, dziękuję

Thank you! Please check your email inbox to confirm.

Oops! Notifications are disabled.